Sărbătorile vin…

Cu un nou look pentru online-magazin.

Luna decembrie a venit iar spațiul online s-a îmbrăcat în haine de sărbătoare. E adevărat că cei mai prompți au fost, ca de obicei, retailer-ii care și-au dezvoltat strategii de marketing de impact prin exploatarea emoțional – comercială a sărbătorilor (despre desacralizarea și transformarea acestora în perioade propice pentru vânzări vom vorbi într-un alt post).

Însă majoritatea site-urilor rămân insensibile la noile condiții meteo – imagistice. Poate că acestea nu au miză în această perioadă, sau… poate niciodată. Posibil că nu știu că în acest mediu supra-concurențial selecția și urmărirea unui site se face inclusiv în funcție de logo-ul acestuia (dacă este agreabil din punct de vedere estetic, dacă este brand-uit corect, dacă prezintă adaptări de sezon).

Crearea unui prim impact vizual în fața potențialului client este esențială. Extrem de uzitată este imaginea Moșului și a bradului de Crăciun, inclusiv a accesoriilor și personajelor complementare (de la globuri, steluțe și terminând cu sania trasă de Rudolf, Dasher, Dancer, Donner, Vixen, Comet, Cupid, Prancer și Blitzen). Campania reușită este aceea ce combină marker-ul sărbătorii cu produsul vândut. O astfel de încercare acceptabilă, dar nu extrem de creativă a fost prezentată aici

Al doilea element de impact este sloganul adaptat pentru sezon și totodată specificului companiei / business-ului respectiv. Un singur exemplu acum: Crăciun cu stil (albertaferretti.com), cu un mesaj clar, coerent și bine plasat temporal…

În alegerea noastră nu putem neglija ghidurile de cadouri, reducerile de sezon oferite, gratuitățile de transport sau cadourile oferite per comandă.

Iată șase idei (din afară) privind această asezonare a site-urilor pentru Crăciun. Cred că mesajul vizual este ușor decodificabil și raportabil la specificul vendant-ului de fashion, gourmet și home deco. Urmează și câteva exemple domeniu RO.

anntaylor.com

anthropologie.eu

anthropologie

brooksbrothers.com

forwardbyelysewalker.com

harveynichols.com

neimanmarcus.com

Neiman Marcus

Capturile de prezentare aparţin site-urilor în cauză.

Ne vedem la următoarea postare. Nu uita… construiește-ți brand-ul, urmând sau nu trend-ul.