Poveste de iarnă cu cele două regine ale Ciocolatei Calde

Pentru zilele friguroase de iarnă, vă recomand întâlniri rafinate cu cele două regine ale Ciocolatei Calde. Două extreme, una iute şi aprigă, alta răcoritoare şi dulce, cele două surori vă vor încânta, răsfăţa… aşa cum numai ele o pot face. Iată experienţele mele:

Sursa reţetelor şi imaginilor: williams-sonoma.com

Picanta mea

Să cunoaștem întâi Picanta băutură caldă din cacao, o regină aztecă, care încă împărățește prin sudul Mexicului. Noi îi vom cunoaște doar figura blândă, diluată cu elixirul vieții. Căci… nu suntem încă pregătiți să o vedem în deplinătatea puterii sale. Blândă, blândă… dar destul de iute ca temperament. Nici nu am apucat să-i dau binețe că și m-a repezit:

Să cauți degrabă doi ardei roșii iuți, pudră de cacao neîndulcită (vreo șase lingurițe), doar două lingurițe de zahăr și 80 mililitri de apă. Fix!, a spus înflăcărata aztecă. Să nu cutezi să uiți batonul de scorțișoară, de vreo 4 cm și câțiva în plus pentru decor (vei ghici tu cât!) și două căni și jumătate de lapte. Frișca pentru decor e doar la latitudinea ta. Apoi mai stăm de vorbă. Nici nu am găsit toate ingredientele, că au și venit următoarele porunci.

Arde-te-ar Chalmecatecuhtli dacă nu:

  • Cureți ardeii de semințe
  • Amesteci restul de ardei, pudra de cacao, zahărul și apa, apoi le fierbi la foc mic până devin pastă moale… cam 3 – 5 minute.
  • Adaugi scorțișoara şi laptele
  • Amesteci până se dizolvă pasta. 

Vezi să o ţii pe foc încă 5 minute, dar nu o lăsa să dea în fiert. Strecoară fierbintea băutură în patru cești și decoreaz-o cum știi tu mai bine.  Te aștept să o bem imediat ce o termini. 

Am ascutat-o și am desăvârșit cea mai fierbinte băutură de cacao pe care am băut-o vreodată. Am sporovăit apoi cu azteca mea și nu am simțit nici frigul, nici trecerea timpulului…

Reţetă adaptată după Williams-Sonoma Essentials of Breakfast and Brunch, by Georgeanne Brennan, Elinor Klivans, Jordan Mackay and Charles Pierce (Oxmoor House, 2007).

Mentolata mea

Cea de-a doua este Mentolata băutură de ciocolată, și rece și caldă în același timp! O adevărată controversă această doamnă. Oare este pentru supușii prea înflăcărați sau pentru cei prea înghețați? Oricum nu voi afla răspunsul la această întrebare niciodată.

Mint Hot Chocolate

Mândre domn, rogu-te să-mi cauți prin împărăție și să-mi aduci mie: un sfert de cănuţă cu smântănă rece, patru linguriţe de zahăr, trei de cacao olandeză, 950 ml de lapte, cam 100 grame ciocolată mărunțită și 30 grame ciocolată rasă și jumătate de linguriță din savoarea frigului, adică extract de mentă. 

După ce am adus ingredientele, prinţesa a bătut smântăna cu o linguriţă de zahăr până a obţinut un soi de frişcă, pe care a dus-o repede la rece. Asta este pentru când vom servi ciocolata, mi-a şoptit ea. Într-un alt vas, a amestecat restul de zahăr cu cacao şi le-a dizolvat treptat în lapte. Apoi a pus minunata compoziţie la foc mic, a adăugat şi ciocolata care s-a topit imediat, iar la final… secretul cel mai bine păstrat din împărăţie… a adăugat savoarea frigului.

Acum voi turna elixirul în căni, îi voi adăuga puţină frişcă şi ciocolată rasă. Şi-apoi… ehehei, dragii mei… am retrăit cele mai frumoase  amintiri cu ierni înfrigurate, petrecute la gura sobei, cu poveşti şi veşti.

Reţetă adaptată după Williams-Sonoma Lifestyles Series, After Dinner, by Kristine Kidd (Time-Life Books, 1998).

Sugestii pentru servirea băuturilor:

Vintage Christmas Postcard Mugs, Set of 4

Set de ceşti cu ornamente de Crăciun, produs exclusiv Williams-Sonoma

12 Days of Christmas Mugs

Set de ceşti Cele 12 zile de Crăciun, produs exclusiv Williams-Sonoma

Ne vedem la următoarea postare. Nu uita… construiește-ți brand-ul, urmând sau nu trend-ul.