Calendarele cu tentă erotico – religioasă

Un preot în fundul gol e mai acceptabil decât o călugăriță la bustul gol

De ceva timp internetul vuiește după apariția unui calendar (impropriu – zis, mai degrabă un pictorial pe luni) în care sunt alăturate elemente… să le zicem sacre și elemente care sugerează erotismul. Este vorba despre Orthodox Calendar 2013, blamat de mulți, aprobat (în secret sau nu) de alții. Nu este primul caz și cu siguranță nici ultimul. Să vedem doar câteva dintre ele, venind dinspre ramuri religioase diferite, de parcă asta ar conta în societatea globalizantă și marketerizabilă de astăzi:). Toate campaniile merg pe ideea că veritabili preoți sau seminariști ar poza în aceste ipostaze.  În plus acestea profită de notorietatea  religiei (brandului) în cauză.

Men on a Mission (2008 – 2012)

Chad Hardy a fost excomunicat de consiliul Bisericii lui Isus Hristos a Sfinților din Zilele din Urmă sau Biserica Mormonă în urma editării unui calendar care prezenta misionarii mormoni într-o ipostază ce nu corespundea rigorilor eccleziastice. Fiecare pagină din calendar prezenta un bărbat fără cămașă, lângă imaginea aceluiași model îmbrăcat în veștmintele tradiționale purtate în timpul misiunilor de doi ani: cămașă albă cu guler scurt, cravată, insignă neagră și pantaloni negri. Actul de repudiere nu l-a împiedicat totuși pe fostul mormon să continue cu publicarea edițiilor din 2009, 2010, 2011 și 2012 (ultima se pare). Din contra, mulți mormoni au dorit să arate lumii că nu sunt atât de închiși pe cât îi consideră majoritatea (să-ți fi băgat coada aici și fenomenul alterității?).

Sursa imaginilor: menonamissioncalendar.com

Sursa informațiilor: washingtonpost.com și thedailybeast.com

Calendario Romano (2007 – 2013 și continuă)

Calendario Romano marșează pe o atitudine provocatoare a catehumenilor/preoților catolici. Controversat sau nu, se organizează chiar un casting pentru 2014, dedicat sacerdoților sau seminariștilor.

Sursa imaginilor: athomerome.blogspot.rocalendarioromano.org

Orthodox Calendar (prima ediție în 2013) – nu neapărat Românesc d.v.p.v. religios (nu vă spun acum de ce cred  asta)

Este considerat în presă drept o apariție homo-erotică, controversată prin asocierea dintre elemente religiose (aici ar fi multe de discutat) și sugerarea erotică (totuși nu se vede mai mult decât trebuie). Raportat la situația contemporană, acest calendar poate fi interpretat în multiple moduri:  aluzie la păcat și viciu, demers împotriva derapajelor clericului bisericesc (corupție, adulter, îmbuibare, trufie, minciună – aici îmi revin în minte destule cazuri televizate) sau o reinterpretare a unor personalități biblice sau sanctificate.

Abordând ultima direcție (raportat la indiciile din motto-uri și corelat cu lunile respective), am găsit în acest calendar o transpunere contemporană artistică a sfinților (mai vechi sau mai noi) sau a unor personaje biblice: Ianuarie – Sfinți din calendarul ortodox ucrainean (martiri ai perioadei comuniste), Februarie – Sfântul Zaharia, patriarhul Ierusalimului, Martie – Sf. Ştefan Mărturisitorul, egumenul Mănăstirii Triglia, Aprilie – Daniel (aluzie la acțiunea de construcție a Catedralei Neamului), Mai – Iacov și Esau (gemeni, primul cu pielea netedă, al doilea acoperit de păr ca o haină; trădare), Iunie – Sfântul Cneaz Igor (întâi lux, apoi sfințenie),  Iulie – Hieromartirul Sava din Gornji Karlovac, August (nu am găsit conexiuni, poate un viitor martir ce găsește într-un spațiu necunoscut), Septembrie – Sfântul Eufrosin, Octombrie (nu am găsit conexiuni), Noiembrie – Sfântul Cuvios Lazăr Zugravul, Decembrie – Sfântul Nicolae (dăruitorul). E posibil să nu fiu pe aceeași lungime de undă cu a voastră sau a creatorilor în acest moment.

Sursa imaginilor: orthodox-calendar.com

Ne vedem la următoarea postare. Nu uita… construiește-ți brand-ul, urmând sau nu trend-ul. Calendarul este accesoriu.